.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار انتقاد پذیر و پاسخگو!
این روزها که ظرفیت تحمل و انتقاد پذیری های بعضی ها خیلی کوچک تر از عناوین بزرگی است که یدک می کشند و بلافاصله منتقدان را به شکایت و پیگرد قانونی تهدید کرده و چشم غره می روند، باید قلباً از استاندار ...
استاندار انتقاد پذیر و پاسخگو!

این روزها که ظرفیت تحمل و انتقاد پذیری های بعضی ها خیلی کوچک تر از عناوین بزرگی است که یدک می کشند و بلافاصله منتقدان را به شکایت و پیگرد قانونی تهدید کرده و چشم غره می روند، باید قلباً از استاندار محترم جناب آقای طاهایی تشکر و قدردانی کرد که در نهایت سعه صدر و در شرایطی که غالب انتقادها با ادبیات غیر صمیمانه ایشان را هدف قرار داده است، اعلام داشت :

"بنده منتقد منصف را دوست دارم ولی از مداحی برای خودم بیزارم چرا که اعتقاددرام مدح برای بهترین بندگان خداست و تنها برای اهل بیت عصمت وطهارت است.

نکته جالب توجه اینجاست که حقیر اخیراً مقاله ای را تحت عنوان "زشت و زیبا ، پارادوکس مدیریت در مازندران" نوشته بودم که طی آن در یک سمت گیری انتقادی به سوی سازمانهای محیط زیست و گردشگری مبنی بر عدم تحرک کافی جهت جلوگیری از تخریب سواحل زیبای فرح آباد بخاطر سکوت در برابر احداث کارخانه بازیافت زباله(کمپوست)، مقدمتاً متذکر شدم که :

"از نمایندگان محترم ساری در مجلس بخاطر تعصب محیطی به منطقه زادگاهی خود در جاده کیاسر و سورک شاید نتوان انتطاری داشت و همینطور از معاون محترم استانداری و فرماندار محترم ساری که اهل میاندرودند و انتظار همزادگاهی ها مانع از عدالت پیشگی آنان می شود! ضمن اینکه شهردار محترم و اکثریت قاطع اعضاء شورای اسلامی شهر ساری نیز متعلق به جاده کیاسرند و در وضعیت مشابه با دیگر مدیران قرار دارند!"

این تذکر و یادآوری فرعی که کلی با اگر و اما و احتمالات و شاید و غیره توام شده بود و اصلاً با قاطعیت انتقاد قرابتی نداشت، متاسفانه توسط دو نفر از این عزیزان مورد اعتراض قرار گرفت و حتی در یک مورد تهدید و تلاش برای پیگرد قضایی و باریک تر از آن نیز آغاز شد که برایم بسیار حیرت آور بود!

جالب اینجاست در شرایطی که رئیس جمهور محترم به راحتی در رسانه ها و تریبونهای رسمی و غیر رسمی مورد نقد قرار می گیرد، برخی فکر می کنند، باید دائماً مورد نوازش قرار گیرند و یا حداقل اینکه به آنان گفته نشود که"بالای چشم شما ابروست!

استاندار محترم که این روزها همراهی بسیار گسترده با رسانه ها را تجربه می کند و حتی در اقدامی پسندیده مهمان هفتگی و پاسخگوی سوالات کاربران شمال نیوز شده، با اعلام محبت به منتقدان منصف، یقیناً نقش قابل توجهی را در عقب نشینی و تعدیل کم تحمل ها از مواضع متخذه ایفا کرده و می کند!

آیا آن دسته مدیران کم تحمل، واقعاً نمی دانند که انتقادهای حقیر و امثال بنده، دلسوزانه و خیرخواهانه و نهایتاً به نفع آنها و بنوعی تخلیه هیجانی مخالفان و تنظیم روانی جامعه و تعدیل مواضع افکار عمومی است و در اصل بواسطه روشنگری و توجه دادن درست به مدیران و تسریع در عیب یابی و رفع عیب، این انتقادهای سازنده، یک نعمت و حسن رفاقت است و نباید همه را از دم شمشیر بی مهری رد کرد؟!

البته متذکر می شوم که حقیر اخیراً طی دیدار اعضاء ستاد برگزاری نماز جمعه ساری با استاندار محترم، سعه صدر و حسن تحمل ایشان را به عینه شاهد بودم و حتی پس از شناسایی و انطباق ذهنی حقیر بعنوان منتقد رسانه ای خود، همچنان به اظهار علاقه خود استمرار داد!

فلذا با اعلام ارادت مجدد و حسن نظر کلی و کسب اجازه از ایشان و سایر مدیران، همچنان به نگاه انتقادی که البته گاهی هم تعریف و تمجید در آن وجود دارد، به روند نگاه خویش ادامه خواهم داد!

صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه- ۴/۲/۸۹


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 ارديبهشت 1389
استاندار ما دوست داشتنی و کوشا است ما دوستش داریم چرا که حد اقل کاری که عزیزان دیگر می توانستند انجام دهند انجام ندادند از زمانی که ایشان به این استان تشریف آوردند تازه فهمیدیم که ما در این استان مدیران کاردانی داشتیم که می توانستند دراین استان بمانند و برای مردم خود کار کنند . ما همه مسائلی که در زمینه پیشرفت می تواند وجود داشته باشد که نمی شود را می دانیم . بنده خود ساکن راهبند ساری هستم از شهردار گلایه های زیادی دارم . ولی از استاندار عزیزم می خواهم علاوه بر دستور پیگیری به شهردار بفرمائید که شهردار بودن همت می طلبد و نه کم کاری که شهر را بصورت ویرانه در آوردن . آقای استاندار از وضعیت شهر ساری هر چه بنویسم کم است...
نا شناس 5 ارديبهشت 1389
ضمن تشكر از اقاي رنجبر . خواهشن نگاهي هم به سوادكوه هم داشته باشيد گدوك از ما گرفتن . بابلكنار رو هم از ما گرفتن . چاشم رواز سوادكوه گرفتن . مديران ارشد سوادكوهي مقيم تهران و حال حاضر شهرستان سوادكوه خواهشن كمي از اقاي رنجبر تعصب ياد بگيريد.عرق محلي بودن را داشته باشيد. دوستار هميشگي ات.م. ر سوادكوه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.